09 jan

Ki, mit, hogyan “főz” ? 3. rész

Tegnap nem írtam meg nektek, hogy mi volt az ebéd, most pótolom: maradék bableves volt, előtte pedig a laktató salátához hasonló salátát ettünk. Kínai kel helyett fekete retket tettem bele. Szép lassan megkezdjük a karácsonyhas-talanítást (olyasmi, mint a sörhas, csak nem a sörivás idézi elő, hanem a karácsonyi finomságok). Több gyümölcs, nyers zöldség. Persze bőven van hova fejlődni, ami az egészséges étkezést illeti, de kis lépésekkel is közeledünk  a cél felé.

A mai menü is egyszerű volt: gyümölcssaláta,

20150109_124951

  • alma
  • grapefruit
  • kivi
  • narancs

és zöldséges rizs egyszerű lilakáposzta salátával.

20150109_125341

A rizs így készült:

Olajon hagymát fonnyasztottam egy kis sóval meghintve, hozzáadtam a rizst, egy kicsit együtt pirítottam, akkor került bele a karikára vágott fehérrépa, sárgarépa, a cukorborsó. Megfűszereztem borssal, két gerezd apróra vágott fokhagymával, egy kevés tartósítószer és ízfokozó mentes fűszerkeverékkel, aztán felöntötten vízzel és puhára pároltam.

A saláta a lehető legegyszerűbb: káposzta, lilahagyma, só, bors, olaj és egy pici köménymag.

Ez az ebéd így is vegán, de természetesen lehet tovább egészségesíteni pl. barna rizzsel. Akkor a rizst és a zöldséget külön kell elkészíteni és utána összeverni. Azonkívül egyszerű és elég gyors is.

 

Please like & share:

Vélemény, hozzászólás?